اخبار

باور به روابط عمومی و رسانه، رمز مدیران موفق

سرپرست فرمانداری سقز گفت: باور به روابط عمومی و رسانه، رمز مدیران موفق و روابط عمومی و رسانه ۲ بال مهم شفاف سازی هستند.
باور به روابط عمومی و رسانه، رمز مدیران موفق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان در سمینار "مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در روابط عمومی و رسانه" در سالن دانشگاه پیام نور سقز اظهار کرد: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی باید نقش مهمی در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران سازمان برعهده داشته باشند.
کریمیان بیان کرد: روابط عمومی یک اصل مدیریتی است و روابط عمومی، تحلیل‌گر علت‌یاب و تبیین‌کننده است.
وی با بیان اینکه این سمینار در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی در سقز برگزار شد، تصریح کرد: یکی از خلاءهای اصلی ادارات شهرستان سقز، نبود کارشناسان توانمند در حوزه روابط عمومی است و تقویت روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در شهرستان به جد پیگیری می شود.
وی با تاکید بر روحیه انتقادپذیری روسای ادارات و خودداری آنان از تقابل با خبرنگاران گفت: از الزامات شرایط فعلی باورمندی و تعامل مدیران با رسانه ها و روابط عمومی هاست که البته این امر نیاز به فرهنگ سازی، کارهای علمی و تخصصی وجود دارد.
عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران هم در این سمینار با بیان اینکه، خبرنگاران با انتقاد سازنده، به اوج می رسند ادامه داد: آینده حوزه ارتباطات و به ویژه روابط عمومی بر پایه مکالمه است
دکتر حمید شکری خانقاه با عنوان اینکه نا آشنایی مدیران با روابط عمومی و عدم تلاش روابط عمومی ها برای ارتقای جایگاه از چالشهای دستگاه های اجرایی کشور است، گفت: اگر روابط عمومی ها، مطالبه‌گری نکنند، در مظلومیت باقی خواهد ماند.
شکری خانقاه ادامه اداد:روابط عمومی باید سرپناه مردم در سازمان باشد و  انتظارات مردم را به سیاست سازمان تبدیل کنند.
"وی اظهار کرد: اعتمادسازی"، "اخلاق حرفه ای" و"تولید محتوای تاثیرگذار" توسط دست اندرکاران و تلاشگران عرصه روابط عمومی و اصحاب رسانه باید به جد و همواره در دستور کار باشد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: روابط عمومی، تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، تهیه کننده گزارش عملکرد مدیران، برگزاری کنفرانس و مراسم ها نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مطالبه گری، مدیریت روابط اجتماعی و مشاوره است. 
مولف کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" وظیفه اصلی روابط عمومی را شناسایی، انتخاب، ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی دانست و گفت: مدیریت روابط اجتماعی یعنی مدیریت کلمات و احساسات، ارتباط صمیمی و صادقانه. 
وی در تعریف روابط عمومی گفت: تبلیغات یک سویه است، اما روابط عمومی کاملا دوسویه و رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد، تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده و ارزنده با مخاطبان گوناگون بویژه مشتریان به منظور دستاوردهای بهتر است. 
این نویسنده اظهار داشت: روابط عمومی هوشمند یعنی دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌ها است و مهم‌ترین شاخص در روابط عمومی هوشمند، داشتن نگرش ارتباطی است. 
این سمینار توسط فرمانداری ویژه، دانشگاه پیام نور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.
در این سمینار، جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از کارشناسان روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی ادارات شهرهای سقز، بوکان و بانه و مریوان حضور داشتند.

بازدید [ 110 ]